Sommerløp
Sommerløpene fortsetter, dog ikke med så mange Freidigfolk på alle.
I det siste har vi hatt fire løpere på Sørlandsgaloppen og tre løpere i Årefjällen 3-dagars.
Vi er akkurat nå også representert med to i Italiensk 5-dagers i Dolomittene og fire i Gotland 3-dagers.
Det ryktes at det til og med har vært Freidigfolk på o-løp på Færøyene denne sommeren, men der har vi ingen link.. (Vi har imidlertid i ettertid funnet et reisebrev hos Oppsal Orientering som både beskriver o-løpene på Færøyene og Island og har bilde av en av Freidigløperne)
Det store sommer-o-løp-arrangementet for Freidig i år blir O-Ringen i Jönköping i uke 30. Der er vi påmeldt med godt over 60 løpere. Fortsatt går det an å etteranmelde seg, eller møte opp og direkte-påmelde seg for ett og ett løp.
For de som er 14 til 16 år venter Hovedløpet i Sandefjord allerede første helga i august.
Blant de som er over 35 har vi en del som er påmeldt til Veteran-VM i Spania 8. til 15. august.
For de som måtte ønske å bruke sommerferien til andre ting enn o-løp minner vi om at høstsesongen hos oss starter med feiende flotte Midtnorsk Mesterskap-løp ved Tynset og på Kvikne 22. til 24. august. På MNM er vi tradisjonelt en veldig stor Freidigtropp!
Arkivbildet viser fornøyde Freidig-juniorer på et solfylt sommerløp i fjor.

